Telefon  +48 32 286 06 19;

    fax +48 32 282 98 88

      Email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Opłacalność wykorzystywania żużla stalowniczego

Żużel stalowniczy to produkt uboczny procesu konwertorowego. Jego celem jest przetworzenie żelaza surówkowego na stal. Przybiera on postać ciemnoszarej skały, która cechuje się kanciastą strukturą, a wyglądem przypomina nieco bazalt.

Jego wykorzystanie jest niezwykle opłacalne. Dlaczego tak chętnie zamiany jest przez firmy budowlane, sprawdź już teraz w naszym kolejnym wpisie.

Żużel stalowniczy i jego tajemnice

Żużel stalowniczy jest opłacalnym surowcem, głównie ze względu na jego właściwości. Jest wyjątkowo bowiem odporny na ściskanie, szlifowanie, zamarzanie oraz odwilż. Cechuje go szorstkość ziaren i niska nasiąkliwość. Nie osiada on w gruncie, dzięki czemu możliwe jest nakładanie kolejnych warstw drogi od razu, co z kolei pozwala uniknąć przestojów w pracy i przerwie w robotach. Tymczasem to one zazwyczaj odpowiadają za finansowe problemy.

Najczęściej stosowany jest jako materiał do budowy dróg.

Ale czemu jest tak opłacalny?

Drogi z żużlu

Przede wszystkim drogi, wykonane z żużlu stalowniczego, nie niszczeją, a ich poziom nie obniża się. Są mniej podatne na uszkodzenia, pojawiające się w trakcie eksploatacji. Budowa zatem takich dróg jest bardziej opłacalna,  samym drogom nie grożą koleiny i dziury, jakie znamy z samochodowych podróży po Polsce. Nawierzchnie dróg żużlowych są mniej narażone na erozję, co jest niezmierne ważne podczas długich, zimowych miesięcy.

Budowa i konserwacja tego typu dróg jest bardzo szybka, a co niemniej ważne, tania.

Omawiany rodzaj surowca zapewnia nie tylko długą żywotność drogi, lecz również bezpieczeństwo jej użytkownikom. Dzieje się tak, dzięki wyjątkowej przyczepności żużla stalowniczego.

Jaką wielką zmorą dla polskich dróg są ciężkie auta dostawcze i ciężarowe wiemy wszyscy. Zaledwie po kilku miesiącach oddania do eksploatacji autostrad, po których odbywa się głównie ruch ciężarowy, możemy obserwować wyrwy i dziury. Tymczasem omawiane kruszywo jest odporne na odkształcenia i pękanie pod naporem dużych ciężarów, co czyni jego użycie ze wszech miar opłacalnym.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.