Blog firmy EkoProd
Witamy na naszym blogu. Stworzyliśmy go po to, żeby zaprezentować i przybliżyć ofertę naszej firmy. Będziemy tu cyklicznie publikować artykuły przedstawiające oferowane przez nas produkty oraz świadczone usługi. Gorąco zachęcamy do jego regularnego śledzenia!

Główne rodzaje kruszyw drogowych
Podczas budowy dróg i autostrad stosuje się różnorodne materiały pochodzenia naturalnego i przetworzone z odpadów produkcyjnych i wydobywczych. Najczęściej są to kruszywa i masy ziemne, które spełniają wszystkie wymagania i normy budowlane i wchodzą w skład surowców przeznaczonych do budownictwa drogowego.

Specyfika i zastosowanie żużlu wielkopiecowego
Żużel wielkopiecowy stanowi produkt uboczny, który powstaje podczas wytapiania rudy żelaza na surówkę do produkcji stali. Proces ten odbywa się w wielkim piecu. Teoretycznie więc jest to odpad, jednak znajduje bardzo szerokie zastosowanie w budownictwie.

Kruszywa drogowe i budowlane — przykłady zastosowania
Kruszywa wykorzystywane są m.in. do budowy domów, jako podłoże pod asfaltowe drogi, do produkcji betonu i asfaltu. Co więcej, mogą być zastosowane również jako ozdoba podwórek i ogrodów. Kruszywa możemy podzielić na drogowe i budowlane. Warto poznać ich specyfikę.

Zastosowanie żużli wielkopiecowych
Żużel wielkopiecowy stanowi produkt uboczny. Powstaje w trakcie wytapiania w wielkim piecu rudy żelaza na surówkę do produkcji. Teoretycznie można uznać żużel wielkopiecowy za odpad, jednakże w praktyce znajduje on bardzo szerokie zastosowanie w budownictwie.

Kruszywa hutnicze — specyfika i zastosowanie
Kruszywa hutnicze cechują się właściwościami podobnymi jak kruszywa naturalne, są od nich jednak nieco tańsze. To właśnie sprawia, że coraz częściej wykorzystywane są w branży budowniczej i drogownictwie.

Jakie jest najczęstsze zastosowanie żużlu stalowniczego?
Żużel stalowniczy to produkt uboczny powstający w procesach hutniczych. To kruszywo sztuczne, które obecnie znajduje szerokie zastosowanie m.in. w budownictwie.

Specyfika kruszyw alternatywnych
Kruszywa alternatywne (sztuczne i z recyklingu) są uzupełnieniem wobec kruszyw naturalnych. Produkcja kruszyw alternatywnych z surowców odpadowych i towarzyszących stanowi realizację głównych celów i zasad związanych z nowoczesną gospodarką odpadami, do których zaliczamy m.in.:
- minimalizację wielkości odpadów i ich niekorzystnego wpływu na środowisko
- odzysk zgodny z zasadami ochrony środowiska
- unieszkodliwienie pozostałych odpadów

Zanieczyszczenia występujące w kruszywach budowlanych
W kruszywach budowlanych mogą występować różnego rodzaju zanieczyszczenia. Niekiedy oblepiają ziarna kruszywa tak mocno, że nie można odizolować ich nawet podczas mieszania zaprawy. Mogą uniemożliwiać zlepianie spoiwa z ziarnami. Kruszywa budowlane mogą wymagać wówczas przemycia wodą przed użyciem do późniejszych prac.

Podział kruszyw sztucznych
Sztuczne kruszywa stosowane są w budownictwie, a także w produkcji materiałów budowlanych. Uzyskiwane są w wyniku procesów przemysłowych, które obejmują termiczną lub inną modyfikację kruszywa pochodzenia mineralnego. Co więcej, kruszywa sztuczne obejmują również różnego rodzaju kruszywa z recyklingu.

Czym się charakteryzują kruszywa lekkie?
Kruszywa lekkie to określenie odnoszące się do kruszyw porowatych o gęstości objętościowej mniejszej niż 1800 kg/m³ (zgodnie z definicją w normie PN-86/B-23006). Współcześnie stosuje się kruszywa lekkie mineralne, które możemy podzielić na kilka grup w zależności od rodzaju surowców użytych do produkcji.